اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
دیدار وزیر بهداشت با سینماگرانوزیر بهداشت با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران، تاکید کرد: باید رو در بایستی را کنار بگذاریم و یک نفر باید در این مورد تصمیم نهایی را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ایمن سازی با واکسن پنج گانه که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: بهداشت مانند فرهنگ مقوله ای است که شاید کمتر به چشم بیاید بنابراین در این حوزه باید سرعت اقداماتمان را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که سرطان در جامعه ما یک بیماری بسیار جدی است، گفت: کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و سرطان بعد از تصادفات و بیماری های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر ایرانیان محسوب می شود. البته خیلی از سرطان ها نیز قابل پبیشگیری است ولی باید به این نکته توجه کنیم که بخش عمده پیشگیری از سرطان، به خود مردم باز می گردد. ضمنا رسانه ها نیز باید از طریق فرهنگ سازی به مردم بیاموزند که نحوه تغذیه سالم، جلوگیری از استعمال دخانیات و تحرک بدنی می تواند مانع ابتلا به این بیماری شود.

کنترل آلودگی هوای تهران نیاز به مدیریت یکپارچه دارد

وزیر بهداشت در ارتباط با وضعیت آلودگی هوای تهران، گفت: در بحث آلودگی هوا باید رودر بایستی ها را کنار بگذاریم و مشکلات را به گردن هم نیندازیم. کنترل آلودگی هوا در شهری به گستردگی تهران نیاز به مدیریت یکپارچه دارد و یک نفر باید در این مورد تصمیم نهایی را بگیرد.

به گفته هاشمی، در حال حاضر بار بیماری های ناشی از آلودگی هوا به اندازه ای شده که وزارت بهداشت قادر به پاسخگویی به میزان مراجعات در این خصوص نیست. در این میان اگرچه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری و شورای شهر برنامه های خوبی برای کنترل آلودگی هوا دارند، ولی مدیریت شهری در این حوزه باید تولیت واحدی داشته باشد. 

تاریخ مخابره: سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳

 مطالب مرتبط :

وزیر بهداشت: هرسال ۹۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند/ خسارت ۶هزار میلیارد تومانی سرطان به ایرانیان

معاون وزیر بهداشت: هر ساعت 2 تهرانی به دلیل آلودگی هوا می‌میرند

 وزیر بهداشت ، اعضای کابینه را شگفت زده کرد

 وزارت بهداشت: ارگان مسوول مدیریت آلودگی هوا باید مشخص شود

 راهکارهای وزارت بهداشت درمورد آلودگی هوا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:آلودگی هوای تهران,سرطان,وزیر بهداشت,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.